Japoński tuning w stylu retro, czyli szpan na Garbusa albo na Renault Kangoo

Czy chcesz jeździć stylowym samochodem w stylu retro?
Chcesz się wyróżniać na mieście?
Boisz się, że zagraniczne wozy to szmelc, a jednocześnie nie znasz się na mechanice?
Chcesz jeździć samochodem, który pasuje do Twojego stylu życia?
Good Wood Park pozwoli spełnić Twoje marzenia!

Tak mniej więcej (wg tłumacza Google) reklamuje się na swojej stronie japońska firma Good Wood Park, która buduje na zamówienie samochody oparte na konstrukcjach japońskich i nawiązujące stylistyką do samochodów europejskich. W ofercie są dwa pojazdy: Herbie i Bafetto.
Herbie bazuje na Nissanie March (u nas to Micra) generacji K12 i, jak nietrudno się domyślić, ma przypominać wyglądem Garbusa. Należy przyznać, że jak na tego typu przeróbkę, wyszło całkiem spójnie i proporcjonalnie. Na szczęście nie silono się na wykonanie repliki Garbusa, celem było raczej stworzenie retro wersji Marcha inspirowanej Volkswagenem.

Kawaii! [goodwoodpark.jp]

Główne zmiany zaszły z przodu pojazdu, gdzie zainstalowano obłą maskę, okrągłe chromowane reflektory (z opcjonalną wystającą brewką) i chromowany zderzak. Z tyłu zamontowano klapę w nieco innym kształcie, reflektory „żelazka” i pasujący chromowany zderzak. Opcjonalnym bajerem są pełne chromowane kołpaki i dyplomatki oraz chromowany bagażnik dachowy, obudowy lusterek i klamki.

Na bogato. I są owiewki! [goodwoodpark.jp]

Good Wood Park zajmuje się także modyfikacja wnętrza – do wyboru jest ponad 100 kolorów skórzanej tapicerki, można sobie tez zażyczyć drewniane wykończenia oraz instalację nawigacji i kamery cofania. Herbiego można nabyć za 1 400 000-1 700 000 jenów, czyli około 50 000-60 000 zł. Sporo jak na Micrę K12, ale zapewne jest to odpowiednia kwota za samochód którego sylwetka jest „zarówno nowoczesna, jak i retro, […] jest rustykalna, ale nieco wyrafinowana i daje poczucie ciepła” (cytat ze strony producenta wg tłumacza G). Inna sprawa, że zdanie: „Jedź nad morze, słuchając ulubionej muzyki, umieść opony zimowe na siedzeniu pasażera i skieruj się w stronę stoków.” podaje trafność tłumaczeń w wątpliwość…

Haiku?

O ile pomysł stylizowania Marcha/Micry na Garbusa można jeszcze zrozumieć, o tyle projekt Bafetto jest co najmniej frapujący. Drugi samochód z oferty bazuje na Daihatsu Tanto Exe/Subaru Lucra. Ma łączyć praktyczność kei-cara z atrakcyjnym i wyjątkowym wyglądem, ehm, Renault Kangoo. W tym celu zamontowano zderzak przedni inspirowany Renault Kangoo I Phase II/III (z bajerem w postaci halogenów) oraz dodatkowe czarne plastikowe listwy na drzwiach i zderzaku tylnym.

Francja-elegancja. [goodwoodpark.jp]

Zamiast stylizowanego D auto ozdobiono znaczkiem do złudzenia przypominającym logo Renault z lat 70-tych i 80-tych – z bliska okazuje się, że to specyficznie ukształtowana litera G. „Francuskość” samochodu podkreślają czerwono-biało-niebieskie motywy na karoserii i w środku (co ciekawe, obecne są też w Herbim, ale w sumie lepsze to niż czerwona flaga z białym kołem i czarną… zresztą, nieważne). Wnętrze Bafetto także można skonfigurować według własnych upodobań. Cena – w okolicach 1 000 000 jenów (ok. 35 000 zł).

G – jak Good Wood Park. [goodwoodpark.jp]

Samochody sprzedawane przez Good Wood Park są zwykle dość bogato wyposażone (skrzynia automatyczna, automatyczna klimatyzacja, dostęp bezkluczykowy, czy nawet 4WD). Sądząc po liczbie ofert z dopiskiem „sold”, nabywców znalazło już ponad 50 Herbich (są dwa Bafetto na sprzedaż, nie pokazują się żadne sprzedane). Niestety, jeśli napaliliście się już na Micrę w stylu Garbusa, muszę Was zmartwić – Good Wood Park nie przyjmuje do przeróbki samochodów od klientów, może co najwyżej poszukać pożądanej specyfikacji wśród ofert samochodów używanych na rynku japońskim. Ale może nie boicie się kierować z miejsca pasażera.

Zanim Good Wood Park skupił się na tworzeniu własnych konstrukcji, serwisował i sprzedawał samochody przebudowane przez inne firmy. Tutaj Mitsuoka Viewt (Nissan March K12/Jaguar Mk I). [blog.goodwoodpark.jp]

A tu Copel Bonito (Nissan March K11/Austin 1100). [blog.goodwoodpark.jp]

I Mitsuoka Galue (Nissan Crew). Dalibyście wiarę, że to nie Bentley? [blog.goodwoodpark.jp]